FAQ (Najczęściej zadawane pytania)

Edycja Windows

Poniżej znajdują się pytania i odpowiedzi związane z wersją gry dla systemu Windows.

Jak kupić i zapłacić za wersję gry na Windows?

Zakupu licencji na grę dokonujemy z wnętrza aplikacji. Pobieramy wersję demo, instalujemy i wybieramy menu Opcje i klikamy przycisk Kup licencję.

Najprościej jest zapłacić przelewem za pośrednictwem PayU (standardowo w aplikacji). Przy takim rozwiązaniu można skorzystać z tzw. przelewu elektronicznego (logując się na swoje konto bankowe) lub zrobić tradycyjny przelew na konto podane przez PayU. Jest to najszybsza metoda i całość trwa zwykle kilka minut. Rozliczenie jest zabezpieczane przez PayU i w żadnym momencie nie mamy dostępu do Twojego konta bankowego. Cała procedura jest podobna do tej w sklepie internetowym.


Ewentualnie prosimy o poinformowanie nas o chęci wykonania tradycyjnego przelewu i wtedy podamy bezpośredni numer konta. Niestety rozliczenie takiej płatności może trwać nawet 24h lub więcej (głównie zależy od czasu zaksięgowania przelewu przez banki).

W zestawie danych brakuje grafik

Niektóre zestawy danych zawierają grafiki herbów drużyn, zdjęcia zawodników, loga firm, itp. W celu ich wyświetlenia trzeba być zalogowanym w grze. Jeżeli niektóre z nich nie są wyświetlane to może oznaczać to dwie rzeczy:

  • nie zostały dodane przez twórcę zestawu – możemy je samodzielnie dodać korzystając z edytora;
  • nie zostały poprawnie pobrane z serwera – ekran Opcje, przycisk Pobierz brakujące grafiki. Czasami trzeba kliknąć ten przycisk kilka razy (aby pasek pobierania doszedł do końca.)

W czasie instalacji gry wystąpił błąd. Co zrobić?

  • Czasami instalator z grą nie jest rozpoznawany przez programy zabezpieczające (np. Windows Defender) i zgłaszane są błędy i/lub ostrzeżenia. W takiej sytuacji, należy (chwilowo – na czas instalacji) wyłączyć taki program, zainstalować grę i ponownie go włączyć.
  • Może wystąpić problem związany z instalacją platformy .NET (komunikat, np. Instalacja nieudana, 0x800713ec Azja). Wtedy:

W innych przypadkach, abyśmy byli w stanie coś poradzić potrzebujemy jak najwięcej informacji. Prosimy o przysłanie informacji (lm@profimus.com) zawierającej:

  • wersję systemu Windows, język interfejsu (np. polski, angielski),
  • wersję pliku instalowanej gry (menu kontekstowe z własnościami pliku, zakładka Szczegóły),
  • komunikat błędu (ewentualnie zrzut ekranu),
  • pliki dziennika instalatora gry. Znajdują się w katalogu C:\Users\<NazwaUżytkownika>\AppData\Local\Temp (<NazwaUżytkownika> to nazwa zalogowanego użytkownika w systemie); pliki to: Liga_Manager_xxx.log (xxx zawiera informacje o dacie, np. Liga_Manager_2016_20160606110151.log).

Problem z logowaniem na serwer gry

Najczęstszą przyczyną problemów jest po prostu błędny login/hasło wprowadzone w oknie dostawcy logowania (np. Google, Facebook, itp.).

Kłopoty może tez sprawiać niewłaściwa (stara) wersja Internet Explorer. Należy ją zaktualizować do najnowszej edycji. Gra korzysta z IE do logowania do usług w chmurze (na serwerze).

W niektórych sytuacjach może pomóc ponowne podanie loginu/hasła. Aby móc to zrobić trzeba się wylogować z usług Google’a lub Facebook’a (np. bezpośrednio w IE) i/lub usunąć ciasteczka z IE.

Można również ponownie wybrać dostawcę logowania (ekran Opcje, przycisk Zresetuj dostawcę logowania). Ewentualnie można usunąć całą gałąź ustawień gry w rejestrze Windows (korzystając z edytora rejestru: regedit.exe): “HKEY_CURRENT_USER\Software\LeagueManager2017”.

Co zrobić gdy nie podobają mi się kolory w grze

Od wersji 2.1.0.7402 gra LM2017 wspiera system skórek, więc można zastosować którąś z istniejących lub stworzyć nową.

Co zrobić gdy w czasie gry wystąpił błąd?

Prosimy o przysłanie nam informacji zawierającej stan aktualnej rozgrywki razem z opisem problemu. Najłatwiejszym sposobem jest skorzystanie z dedykowanej funkcjonalności w grze (menu Opcje, przycisk Wyślij opinię).

Edycja Android

Poniżej znajdują się pytania i odpowiedzi związane z wersją gry dla systemu Android.

Jak korzystać z zestawów danych tworzonych przez innych graczy (gra na Android’a)?

To bardzo proste: na ekranie rozpoczynania nowej gry, należy zalogować się na swoje konto Google, a następnie kliknąć odśwież.  Powinna pojawić się lista dostępnych zestawów danych (niektóre z nich mogą być testowe i ewentualnie powodować błędy). Wybieramy zestaw, chwilę czekamy aż się pobierze i gramy 🙂
jak-skorzystac-z-zestawow

Czy trudno jest stworzyć własny zestaw danych? 

To zależy. Wpisanie wszystkich zespołów i zawodników od początku to sporo pracy. Na szczęście można zacząć od modyfikacji istniejącego zestawu i skorzystać z różnych udogodnień w edytorze.

Czy można otrzymać pakiet instalacyjny APK? 

Niestety nie udostępniamy pakietów APK. Jedynym sposobem instalacji gry Liga Manager jest skorzystanie ze sklepu Google Play.

Pytania ogólne

Czy powstanie wersja gry Liga Manager na inne systemy operacyjne (Windows, iOS, OSX, Linux) lub inne urządzenia (np. telefony, smartfony, komórki, konsole)?

Wersja na Windows jest już wydana. Jeżeli będzie zainteresowanie graczy to być może powstaną też wersje na inne platformy, np. w wyniku głosowania graczy powstała wersja gry na smartfony z Androidem.